söndag 6 november 2011

Dagen i punkter - och lite annat

Antal gånger som vi frågat om P2 var kissnödig - Ett 40-tal (Stackarn. Både jag och Maken tjatade om detta hela tiden.)
Antal gånger som P2 gick till pottan - Tre
Antal gånger som han kissade på pottan - En.

Äntligen! Han var stolt som en tupp och ville visa alla. Tur att vi inte hade besök... :) Maken har lärt sig när det är dags numera. När P2 pratar om att gömma sig, då är han i behov av en toalett. Maken fick honom i alla fall att sitta ner på pottan och tänka på något annat och vad passar då bättre än att spela iPhone-spel?

I morgon ska P1 till tandläkaren. Eftersom han har en del problem med sina tänder (ganska mycket karies och dessutom tappade tänder) ska han sövas. Stackars hjärtat. Vi får välja om han ska sövas med spruta eller mask. Jag känner rent spontant mask, men vi ska i alla fall sätta på Emblaplåster på både vänster och höger handrygg i morgon bitti utifall att.

När vi kommer hem igen kommer det att bli mycket iPad, ty det har vi lovat honom. Han kommer att få ligga på soffan hela dagen, om han det behagar, och spela spel. Det enda jag har sagt är att hans bror ska få spela iPad ibland också och han då ska få spela på min gamla iPhone. Det var OK.

Till slut vill jag också säga att Laleh är bäst i Så mycket bättre. Hon var kanon igår och även första programmet. Jag ser fram emot vad hon kommer att åstadkomma med Timbuktu och Lena Ph. Ja, t o m E-Type tror jag att hon kan göra något bra av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar