tisdag 19 februari 2008

Telefonförsäljare... *ick*

OK, så jag har inget liv. Jag kommer hem från jobbet och märker att det är två missade samtal på telefonlistan. Kul, tänker jag. någon trevlig person i bekantskapskretsen eller i släkten som saknat mig och vill prata med mig. Jag tittar efter vilka det är.

Båda, båda, är telefonförsäljare. Jag känner igen numren. Ett från Göteborg, det andra från något annat ställe. Kan inte de bara försvinna? Måste de ringa & störa mig?

Lågvattenmärket var när jag svarade när Göteborgsnumret ringde förra veckan och jag fick höra en förinspelad harang om att de hade ett superbra erbjudande och att de bad om ursäkt för att det inte fanns någon försäljare ledig just nu. behöver jag säga att jag lade på innan det hann dyka upp någon riktig person?

3 kommentarer:

  1. Anmäl dig till Nix!
    Tyst och lugnt på telefonlinjen! :)
    www.nix.nu

    SvaraRadera
  2. Vi är anmälda dit sedan länge. Det här handlar förmodligen om något som jag eller Maken beställt någon annan gång för länge sedan, någon prenumeration eller dylikt. Om jag har förstått det hela rätt så kan de då ringa även om vi har NIX.

    Men tack för påminnelsen, jag kanske borde kolla upp om vi fortfarande är med där. Gäller det "för alltid" när man väl anmält sig?

    SvaraRadera
  3. Spärren gäller i 3 år, men man får en påminnelse om man vill fortsätta innan den upphör. Mer information om att spärren inte respekteras eller vissa undantag från spärren finns på deras hemsida. Hoppas det löser sig! ;)

    SvaraRadera