torsdag 28 februari 2008

Mästaren och Margarita

Åh, den var bra. Riktigt bra. Det finns en del platser kvar, i synnerhet i april. Se den! Jakob Eklund var helt suverän, likaså Bergljót Árnadóttir som katten.

Vi satt i mitten, tredje raden. Detta är den rad som är närmast scenen, vilket man märkte. Jag blev blinkad åt av Bergljót Árnadóttir, en av skådespelarna sade hur svårt det var att hålla fast en galen Iván och sist men definitivt inte minst, Jakob Eklund satt i en fåtölj på armsavstånd till kollegan*.

Jag märkte att jag kände igen en hel del av de ryska bokstäverna som förevisades sedan resan till Moskva. kul.

Jag vill redan se den igen. I andra akten ändrades tempot något, men då blev också Philip Zandén så mycket bättre att se. Och Ingvar Hirdwall är fortfarande så lik min pappa så att det nästan blir kusligt.

Nu måste jag läsa klart boken. Jag hann tyvärr inte det, men nu ligger den prioriteringen hyfsat högt upp på min lista. Jag tror dock inte att det gör så mycket. På väg ut till pausvila hörde vi ett gäng tonårskillar där en av dem sade ungefär: "Jag har inte läst boken, så jag har inte en aning om vad som händer - men det är ju bra!"

* typ två armars avstånd från mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar