onsdag 13 februari 2008

Inlägg 700...

Och vad passar bättre för denna enorma händelse än ett inlägg som enbart handlar om Sweeney Todd? Premiär på fredag, jag är verkligen sugen att se den.

Senaste gången jag såg trailern, inför Gone, baby, gone, insåg jag också att en av skådespelarna uppenbarligen är typecastad som ett vidrigt litet kryp. Det senaste jag såg honom som var nämligen Peter Pettigrew i Harry Potter-filmerna. *brr*

Youtube finns självklart en mängd klipp. Filmen har ju sedan ett tag haft premiär i flera andra länder. Sverige blir det tionde landet den har premiär i.

Följande klipp är inga stora spoilers till filmen, men de tillhör utan tvekan denna. Om du vill vara helt orörd när du ser filmen, klicka inte på nummer 1 & 2.

1) Först, ett klipp från filmen, oklart när - Alan Rickman och hans underbara röst:


2) ...förtexterna som är hur underbart Burtonaktiga som helst:


3) ...och slutligen trailern igen. Om jag ska se filmen i helgen? Bär påven en fånig mössa?



Och jo, jag vet, det här är inte den enda film som har premiär på fredag. Utlämnad (Rendition) med Reece Witherspoon och Jake Gyllenhaal har också premiär. Den verkar OK efter att ha sett trailern. Men för att vara helt ärlig så bryr jag mig inte så mycket om det just nu. Sweeney Todd is coming! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar