tisdag 26 februari 2008

Hobby

Maken har fått en ny hobby. Vi var hemma hos Svägerskan och hennes två barn (som inte alls är barn utan hyfsat vuxna individer, 14 & 19) för att fika. Maken testade Guitar Hero och gillade det skarpt. I lördags köpte han en riktig gitarr. Nu har han spelat House of the rising sun och Knocking on heaven's door sedan dess. Have mercy!

Anledningarna till att jag inte slängt ut honom ännu är:
1) Han är så söt när han verkligen försöker spela. Han spelar andra instrument sedan tidigare, men inte gitarr.
2) Jag hör ändå inte vilken låt det är han spelar ännu. Det går framåt, men ganska långsamt.

2 kommentarer:

  1. Köp ett Guitar Hero till honom i stället om du vill slippa höra hans gitarr. Det är ett så roligt spel att han kommer att tycka att det är mycket roligare än sin gitarr. Om jag har rätt är det i så fall förvisso lite ologiskt att han köpte en gitarr och inget Guitar Hero, men människor är inte alltid logiska.

    SvaraRadera
  2. Han ska få ett tag på sig att läsa sig spela, typ någon månad. Vi får se hur hans framsteg varit fram till sommaren. Efter det får han börja träna i källaren. ;-)

    Han har varit sugen på en gitarr ganska länge nu, men spelandet gjorde det bara mer akut.

    Sedan tror jag i o f s att vi kommer att skaffa Guitar Hero, eftersom jag gillade det skarpt också...

    SvaraRadera