måndag 31 december 2012

Söndag 30 december, 2012

Näst sista dagen detta år. Jag har haft ett helt OK år, har börjat jobba igen och dessutom på ett ställe där jag stortrivs. Pojkarna har börjat förskolan på allvar - och dessutom kommit in i i det närmaste konstanta trotsåldrar. Om det inte är "Mammi dum" så är det "vill inte gå till dagis - vara hemma själv". Vi har m a o världens yngsta tonåringar.

Det är egentligen så mycket summering jag kan göra på stående fot - eller snarare sittande rumpa. Jag har nämligen sjukt dåligt minne och behöver sitta vid datorn och kolla årets inlägg för att minnas allt som hänt.

Årets resa: Egypten i mars var riktigt nice - otroligt skön solsemester. Köpenhamn var också mysigt, men på en annan nivå.

Årets barn: Mina. Självklart. Men det var ju kul att se att släkten blir större och större. :-)

---

Ok, sedan jag skrev ovanstående har något hänt - ett barns första kräkning. P2 vaknade strax före midnatt och kräktes. Sedan har han fortsatt med detta sammanlagt tre gånger. Klockan är nu 01.30 på nyårsaftons morgon och jag hoppas att det bara är något tillfälligt. Jag och Maken sitter i skift inne på toaletten med P2 i knät. Just nu är det min tur. Stackars lilla hjärtat...

1 kommentar: