torsdag 6 december 2012

Onsdag (men på torsdag. Det skickades tydligen inte...)

Uppe själv. Maken gick och lade sig när barnen somnat, han var jättetrött. Jag känner mig seg, men är inte så trött. Dessutom behöver jag fixa klart ett par lektioner till i morgon. Om jag nu kommer iväg. Om det är samma förseningar på tåget i morgon så vete katten om jag står kvar och väntar. 2,5 timmar till jobbet och drygt 1,5 timme hem - i det ingick dessutom en promenad till Gullmarsplan och 30 minuters väntan på perrongen vid T-centralen.

Ute är det dock vackert. Som A1 skrev på Facebook idag - vi gillar vinter. Det är lika ljust ute som om det var eftermiddag. Häftigt.

Jag testar dessutom diskmaskinen för första gången - och idag gjorde jag pizza i nya ugnen för första gången. P1 ville att vi skulle köra den i mikron eftersom man kan grilla i den, men jag tycker att det låter skumt. Och hur länge ska den egentligen vara inne?

Nu ikväll pratade jag dessutom med Mamma. Skönt att höra att hon är såpass pigg och otålig att ha operationen avklarad. Jag ska prata med henne i morgon när allt är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar