måndag 21 januari 2008

Måndag 21 januari, 2008

Jag har redan träningsvärk efter träningen ikväll. Det känns som om jag satsade för hårt på mina situps, för nu kan jag knappt göra det. Sitta upprätt alltså. Aj. Sedan tänker jag på hur det kommer att kännas i morgon bitti och på onsdag. Ajaj.

Men det är värt det. Jag ser målet där strax ovanför trädtopparna och jag håller på att lyfta. Det där lät konstigt när jag skrev det. Nåja.

Beltran släpptes inför domen den 12/2. Det brukar vara en ledtråd till att han kommer att frias. Rent spontant skulle jag säga att han är skyldig, men jag har egentligen ingen aning. Det är ju bara två personer som kan vara helt säkra på vad som hänt, och det är svårt så här åtta år senare att komma fram till sanningen.

Jag följde slutpläderingarna via datorn och fastnade för Tomas Bodströms ord:
"...hur ser en våldtäktsman ut? En våldtäkt är ingen förlängning av hur man raggar tjejer och det går inte att se eller avgöra utanpå vem som gör sådana brott."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar