måndag 28 januari 2008

Helgen som varit...

Det här blir inte veckan som varit, utan bara helgen som varit. Jag har varit ovanligt upptagen under helgen, och det har varit hur kul som helst!

Kontinuerligt under helgen har vi tapetserat i sovrummet. Nu är det nästan klart och det bnlir otroligt tjusigt. Bildbevis följer...

Bio har det också i helgen. I lördags var vi och såg I am legend med Will Smith. Väldigt snygga bilder, i synnerhet på ett New York i förskingringen. Sprängda broar, blommor & gräs runt de parkerade bilarna o s v. Däremot var jag inte såld på själva handlingen. Det kan ha att göra med att det var ett visst zombietema. Jag var inte beredd på det.

Jag har läst om handlingen och även parallellen som flera har dragit till 28 dagar senare. Där tycker dock i alla fall jag att det inte är så uttalat. Det var det här.

I går såg vi Gone, baby, gone. Underbart att se en Affleck som *kan* agera! Casey A är otroligt bra och behållningen av filmen. Sedan är det också kul att se hur Ben A även kan hitta sina fördelar. Han har ju regisserat filmen och det ska han helt klart ha credd för. Så länge jag slipper se honom agera...

Känslan av desperation i ett sunkigt, nedslitet Boston kommer verkligen fram här. Jag gillar filmen, även om jag gillade Mystic river mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar