söndag 13 januari 2008

Jag spelade in Parkinson igår och såg det nyss. Ojojoj, så charmig den mannen är! De pratade om den här filmen, jag blev ganska sugen att se den. Det verkar dock inte som om den kommer på bio här. Eller har jag fel?


I går såg vi annars två ganska skilda filmer. Först Knocked up och sedan Transformers. Den förstnämnda var OK, men inget större. Den andra var bara större. Så häftiga specialeffekter! Jag var lagom road inför filmen, men efteråt var jag nästan lyrisk.

Min behållning av Knocked up är några riktigt bra scener med Paul Rudd. Kul kille!

När det gäller Transformers så var inte själva filmen så märkvärdig, men specialeffekterna! Slagsmålsscenerna! Rösterna till robotarna var också välvalda. Hugo Weaving var rösten till Megatron - Riktigt bra. Också kul att se Jon Voight som försvarsminister. Man visar USA:s president i en enda scen, och då syns inte hans ansikte. Undrar varför. Är det ett tecken på att han inte anses så viktig? Annars brukar ju USA:s president vara en viktig person i amerikanska filmer.

Slutligen: Vi har sett klart Sopranos! Äntligen! Oj så bra det var, men jag måste erkänna att jag kanske skrek ett eller två "Varför?!" under de sista två avsnitten.. Just nu är jag rätt mätt på Tony & de andra, men det kommer nog en dag när jag ser om avsnitten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar