torsdag 3 januari 2008

80-talet

Den här artikeln i Aftonbladet fick mig att fundera på vilka serier jag följde på 80-talet.

Remington Steele älskade jag. Underbar blandning av spänning och romantik. Allt som en tonåring kunde begära.

Par i brott. Det var också en favorit, av ungefär samma anledning som serien ovan. Dock var jag mer förtjust i Pierce Brosnan än Bruce Willis.

Falcon Crest följde jag också. Jag minns inte alla turer idag, men Angela Channing var en sköning när det gällde att intrigera.

Fame var given. jag ville kunna dansa så som de gjorde där. Eller spela instrument. Eller helt enkelt bara vara kreativ. Förmodligen en följd av att jag aldrig kom längre i min musikkarriär än blockflöjten i årskurs tre...

Dallas var jag aldrig helt förtjust i, men kollade ändå på det för det mesta. På den tiden fanns det inte så mycket annat att välja på.

Vad kollade du på?

2 kommentarer:

  1. Ha ha, Pierce Brosnan är klart underskattad! Inte minst i den fantastiska Thomas Crown! Cybil Shepard (par i brott) också fantastisk! Men du glömmer väl heller inte Magnum!!! Även Tom Selleck är ju jättebra! Och Bergerac!!!

    http://svensklararen.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Magnum funderade jag faktiskt på att ta med, och även Knightrider med Hasselhoff.

    Bergerac såg jag nog faktiskt aldrig. Jag gillade inte engelska polisserier då, men har tagit igen det med råge nu för tiden. :)

    Thomas Crown är en mycket bra film, jag kan se om den ganska ofta.

    SvaraRadera