onsdag 30 januari 2008

End of an era...

...eller, det är det ju inte. Det hann inte bli en era. Men det jag känner nu efter att ha sett klart det sista avsnittet av Studio 60 är: "Varför i hela fridens namn fick serien inte fortsätta?!" Jag vill veta vad som händer med figurerna, i alla fall de flesta.

Det är vid sådana här tillfällen som jag funderar ganska mycket på hur det bestäms vilken serie som slår och vilken som misslyckas. I flera fall kan det faktiskt vara så att man inte gillar början, men att den faktiskt tar sig efter en halv eller t o m en hel säsong.

Något som jag gillar är alla interna lustigheter som Aaron Sorkin fnular fram genom serien. Väldigt många referenser till Vita huset t ex. Titta här för mer info. Min egna observation var affischen till musikalen The Pirates of Penzance, som fanns inne i Matts rum. Samma (eller i alla fall en grymt lik) plansch fanns med i Vita huset.

Jag ska köpa denna enda DVD-box. Det borde även glädja Maken. Vita huset var ju hela sju säsonger, det tog ett tag att få ihop en komplett samling. Eller är den förresten komplett, har för mig att typ säsong 3 saknas - måste ta reda på detta. Här är det i alla fall bara en som ska införskaffas...

Slutligen: Tack snälla för att det inte dök upp några oförutsedda händelser i detta sista avsnitt. Jag gillar när tar bort alla lösa trådar och allt får en lösning. Detta är förmodligen anledningen till varför jag aldrig kommer att gilla Lost på riktigt...

(http://i23.photobucket.com/albums/b351/dianab93/s60thankss.jpg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar