onsdag 23 januari 2008

Alldeles för tidigt. Heath Ledger är död. Jag älskade honom i Brokeback Mountain. Den första film jag såg med honom var 10 orsaker att hata dig. Min vana trogen att gilla nutidsvarianter av äldre författares klassiker i collegemiljö(Se Clueless). Jag ser fram emot att se I'm not there.

Jag vet att jag kommer att gilla honom i nya Batman-filmen. Det som också är självklart är att den filmen kommer att få extra mycket publik nu, det är ju hans sista film.

Enligt IMDB finns det en pågående film med honom, The Imaginarium of Doctor Parnassus men The Dark Knight är väl klar?

Om det nu var en överdos av något slag så har två yngre skådespelare dött av samma sak redan i år. Tragiskt. Jag hoppas att detta inte blir en trend.

2 kommentarer:

  1. Vem är den andra unga skådisen?

    SvaraRadera
  2. Brad Renfro hette han, dog den 15/1, 25 år gammal. Lovande framtid, men var drogberoende ganska länge, fick dessutom fängelse för drogrelaterade brott.

    Spelade en del roller på senare år, bland annat en som inte kommit ut ännu.

    SvaraRadera