tisdag 15 januari 2008

Filmutmaningen

Ny utmaning från Sara. Kul! Jag ska alltså visa ett klipp ur en en film som börjar med bokstaven E. Hmm... Igår kollade jag i hyllorna vilka filmer vi har på E, för att få ett hum om vad jag gillar. Snabbt kommer jag fram till två alternativ. Emma & Edward Scissorhands. Vilka val man måste göra...

Jag måste nog välja Emma. Jag har en klart uttalad svaghet för Jane Austen-filmatiseringar och detta är inget undantag.

Det här är en mycket vacker filmatisering och jag gillar verkligen huvudrollsparet. Den här versionen har också med ganska många kända skådespelare, Gwyneth Paltrow & Toni Colette för att bara nämna två. Colette gör dessutom en mycket bra tolkning av den föräldralösa flickan Harriet, som går på nit efter nit när hon letar efter den stora - rätta - kärleken, påhejad av Emma. Jämför gärna med Clueless! (Som tydligen kom ut ett år tidigare...)

Alltså - Jag ger er Emma:



Nu till mina utmaningar. Jag har inte så stor koll på vem som läser det här förutom Sara (& A1 då förstås) men den som vill får fortsätta. Bokstaven som gäller nu är alltså F. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar