torsdag 1 december 2011

Torsdagens bravader

Idag fick Pusselbitarna - och givetvis även jag - besök av A och hennes mamma. Det var kul och barnen lekte bra ihop för det mesta. Pojkarna fick ett par utbrott men det berodde mest på mig. De tjafsade om vilken barntvkanal de skulle se på och jag löste det hela - genom att stänga av TV:n. Det var inte populärt. Alls.

Inför middagen fick jag höra upprepade gånger att pojkarna var mycket hungriga. Då trodde jag följaktligen att de skulle äta mycket, i synnerhet när jag köpte stekt ris som jag vet att de gillar. Nej då. P2 åt inget över huvud taget. P1 åt nästan en - för honom - normalportion, men inga mängder precis. Vid sängdags kom P2 på att kan inte ätit middag och blev ledsen. Till slut fick han en banan - och ett löfte om tidig frukost i morgon bitti. Han åt ganska mycket lunch, så de är ingen fara på taket.

En hel dag kvar tills Maken kommer hem. Vi ska nog klara av det här.

I morgon har jag planerat att åka och storhandla inför middagen vi ska ha på lördag. Med lite tur kommer jag också att kunna göra just detta, men då krävs det nog att Svärfar/Farfar följer med och drar vagnen. Med ännu mer tur så åker Svärfar med i bilen och barnen somnar på vägen till affären. På så vis sitter han kvar i bilen och kollar dem och jag kan få handla snabbt och i lugn och ro.

Just nu kollar jag återigen på Vita huset och kanske, kanske, kommer jag att kunna se klart säsong 4 innan Maken kommer hem. Det är fyra avsnitt kvar och om barnen somnar vid en ok tidpunkt i morgon så kanske... Det här är ett rätt bra avsnitt. Matthew Perry kommer in i serien (alldeles för kort tid) och Vita huset blir beskjutet (inget samband).

Jag har - och har haft - ont i huvudet och ska snart gå och lägga mig. Tänkte vänta på ett Skype-samtal med Maken, men tror att jag passar. Jag kan prata med honom i morgon förmiddag istället. Lägger mig och läser istället. Ska ta en dusch också, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar