lördag 10 december 2011

Klantskalle... C'est moi.

Jag började baka lussebullar när Pusselbitarna somnat. Samtidigt ringde jag mamma för att småprata lite. Sedan lade jag på luren och blandade ihop allt i köksassistenten. När maskinen kört i ett par minuter inser jag att jag inte haft i socker. Panik.

Ringer mamma igen och frågar om det går bra att ha i sockret i efterhand och får ett jakande svar. Jag tackar och lägger på luren igen. Häller i sockret och sätter igång assistenten. Inser när allt blandats (igen) att jag har haft i för mycket socker. Istället för att titta på raden där mängden socker står (11/2 dl) tittar jag på raden ovanför där mängden mjölk står (5 dl). Ooops...

Ringer mamma igen och hon säger lugnt att "ja, det var ju mycket socker...". Sedan lägger hon till att bullarna blir söta och goda. Nu blev degen ganska lös, men jag häller i mer mjöl sedan när det är dags att kavla ut den.

1 kommentar:

  1. Blanda i lite mer av allt annat också kanske? Hoppas det blir bra iaf!

    SvaraRadera