tisdag 13 december 2011

Lucia 2011...

...var en höjdare. Första födelsedagen med barn var precis lika intensiv som jag misstänkte. Vi började dagen på Skansen tillsammans med A från Spira och hennes mamma. Tredje dagen i rad som de träffades, något som P1 i synnerhet var nöjd med. Den roligaste aktiviteten på Skansen var för övrigt att knuffa varandra tills någon ramlade. P1 vann. Varenda gång.

Vid ettiden var vi på Spira för att vara med på sångstunden. P2 somnade precis när vi kom fram och sov sedan tills det var dags att gå hem. Succé... P1 var med och sjöng, men var besviken över att han inte fick önska "Mormors lilla kråka" som han alltid gör - det var bara julsånger idag.

Efter förskolan åkte vi till Makens jobb och åkte hem med honom. En liten avstickare till Coop vid Bromma Blocks blev det, vi köpte smörgåstårta för att fira. Lite torr, men OK.

I Spånga stannade Maken i centrum och tog med sig barnen för att köpa en present åt mig. När de kom tillbaka började barnen prata om pepparkakor och blommor - trots att både Maken och jag sa till dem att man inte ska berätta vad presenter innehåller förrän mottagaren öppnat dem... :) Världens finaste blommor fick jag i alla fall - och ett kort som alla mina pojkar skrivit/ritat i.

Jag fick även ett presentkort på Guldfynd, ett kg kaffe och ett paket med diverse godsaker från Body shop. Nice! Pojkarna sa grattis (och inte bara happy birthday) och var med och sjöng lite av Ja må hon leva.

Mamma skickade ett paket med hjälp av syster I, det visade sig vara en grytlapp och en ugnsvante. Perfekt, jag behövde nya.

38 år. Oj. Det låter gammalt på något vis, men det känns inte så. Mamma var 38 när hon fick mig och jag var - nästan 38 när Pusselbitarna kom. Jag kan inte påstå att han har någon större åldersnoja. Ser fram emot att ha en stor 40-årsfest. :)

I morgon: Spira. På kvällen ska jag hem till A1 och se på Love actually. Tradition. :)

3 kommentarer: