fredag 23 december 2011

Så där...

Efter en mindre panik vid tre-tiden när jag ännu inte kunnat åka och handla det sista som behövdes inför matlagningen så är jag nu i hyfsad fas inför morgondagen.


Lite stressigt där - Middag, potatis till köttbullarna och kalvtunga (som jag älskar). Samtidigt var skinkan i ugnen. Multitasking som fan. :-)

Skinkan är griljerad (och provsmakad), tungan är kokt (och provsmakad) och köttbullarna är stekta.

Granen är också klädd. I o f s med en trasig fot - givetvis gick den sönder - men Maken har stagat upp den med stenar. Toppen är för hög tycker jag, eventuellt kommer jag att klippa av den. Annars måste jag säga att nedre halvan av granen är toksnygg!


Till höger anas även buren med våra undulater.



Smällkaramellerna har Pusselbitarna gjort på öppna förskolan.

I morgon kommer Farfar och firar jul och stannar till på måndag när vi åker till Mormor (om det inte blir snöoväder *yeah right*).

Jag har inte så där jättestarka julkänslor, mycket beroende på det här usla vädret. Det är väl bara att gilla läget - och titta på Pusselbitarna. :-)

En riktigt god jul önskas alla! Jag hoppas att ni får precis den jul ni vill ha. Själv vill jag gärna ha ett gäng paket, god mat och lugn & ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar