torsdag 15 december 2011

Movie night...

Jackpot...
När jag parkerade hos A1 igår insåg jag att jag behövde mynt för att stoppa i p-mätaren. Det finns inte många mätare i Sthlm-området som inte tar kort, men där har vi en! Jag stoppade i några mynt och tryckte på biljettknappen. Sedan gjorde jag vad jag alltid gjort när jag lägger i pengar i en mätare - kollar returluckan. Det är en liten tic som jag har. Oftast brukar det inte resultera i något, men i går... Det låg en sjuk mängd mynt i luckan. Till störst del enkronor, men det var mest överraskningen som var rolig.

Filmen var - som alltid - bra och sällskapet var suveränt. Vi åt en god linssoppa till middag och dessutom mumsiga vitlöksbröd. Trots A1:s tvekan drack jag julmust till. Gott!

I hallen, på väg hem, kunde jag inte låta bli att med ett leende kommentera mängden skor som står framme. Här hemma har jag numera fem par skor framme, Maken har haft en del kommentarer kring mängden skor jag har och jag har ställt bort de flesta. Nackdelen med det är förstås att jag inte använder så många par och t o m glömmer bort dem.






2 kommentarer:

  1. Fast det är ju det bästa med att ha många par skor - när man hittar ett par som man hade glömt bort! Det är som att få ett nytt par skor, HELT gratis! :)

    SvaraRadera