torsdag 8 december 2011

Torsdag

Ännu en vecka med en ganska hårt arbetande Make. Han har inte hunnit hem innan barnen somnat de senaste kvällarna och det börjar kännas - skönt att det snart är helg!

I helgen blir det dock inte så mycket rast och vila. På söndag kommer vänner hit för advents-/luciafika. Det är ju nämligen så att jag snart fyller år... På lördag blir det handlande och bakande. Jag gillar att baka småkakor och saffransbröd och jag kommer nog att få min beskärda del av detta.

Idag bakade vi fler pepparkakor, men främst testade vi traktordelarna som systerdotter E skickade pojkarna. De ville egentligen sätta ihop den (eller äta den, oklart vilket) redan i kväll, men jag vill nog ha med mig Maken så vi är två som skyddar dem från varmt socker...

Jag och P1 var hos logopeden idag och det gick bra. Bara två besök kvar nu. Egentligen var det ett kvar, men hon lade till ett till i början av januari. Jag tycker att det är bra för honom och skulle gärna se att det fortsatte, men det kommer det nog inte att göra, tyvärr.

Egentligen skulle jag behöva åka till Stadium för att reklamera min jacka i morgon också, men är inte säker på att jag vill utsätta mig för att åka iväg med Pusselbitarna just nu. De har varit lite kinkiga idag och sedan jag kom hem från logopeden har jag inte kunnat gå längre än i nästa rum utan någon av dem. Då har de nämligen börjat skrika, slåss eller båda delar. Tjoho. Som sagt, skönt att det är helg snart.

Känner att jag blivit urusel på att kommentera hos alla bloggar jag läser - och det är en hel del. Det känns inte alls bra, och jag ska försöka bättra mig. Jag läser dock i alla fall alla inlägg via Google reader.

1 kommentar:

  1. Mycket pyssel och julmys i dessa dagar, verkar det som! Säkert spännande för pojkarna (och er!)med allt det nya. Passar på att nämna att jag läst, även om jag inte kommenterat. Hoppas det blir en bra tredje adventsdag! Och att du får ett fint luciafödelsedagsfirande i förskott.

    Ps. Det verkar också som om det har gått bra med de olika testerna för P1. Skulle gärna höra med om det vid tillfälle.

    SvaraRadera