söndag 4 december 2011

Skansen i ett par bilder - och lite text...




Järvar. Jag missade tyvärr att ta kort på vargen vi såg. Förmodligen var jag så chockad över att de facto se vargen...



Sälen som gjorde Pusselbitarna hänförda. De ville knappt gå därifrån.


Renarna.

Det blev en kort tur till Skansen idag, men vi hann med en del ändå. T ex köpa lotter och vinna de obligatoriska småvinsterna från "prisgrupp 3". Som tur var vann båda pojkarna samma saker, det var lite problem ett tag när P1 vann något före P2...

Vi dansade runt granen, jag och pusselbitarna. Lillen gav upp efter en låt, men jag och Storebror höll på ett tag.

Vi mötte A1 och hennes jättetrevliga mamma, tyvärr blev det en ganska kort träff. Det var ju simlekis på eftermiddagen, dessutom hade vi lyckats glömma en av ryggsäckarna med simkläder hemma.

Nu sover barnen och snart sover vi också. Just nu kollar vi på en eftersändning av På spåret... Nej, Slaget om Sverige. Hur kunde jag ta fel? Ett program om olika städer i Sverige som leds av Oldsberg/Hellberg? Så originellt...

2 kommentarer:

  1. Jag har också spanat in varg idag, dock vilda på bara 50m håll, det lär nog vara once in a lifetime.

    SvaraRadera
  2. Wow, häftigt! Inte inne i city antar jag :)

    SvaraRadera