tisdag 27 december 2011

27 december 2011

Vi kom hem till mamma igår och resan gick bra. Nu har jag upptäckt internetdelningen med min telefon, så det blir lite snabbare uppkoppling än med hennes dator. :)

Idag åkte jag till stan tillsammans med P2 och mamma. Maken var hemma tillsammans med P1 och min faster. Maken är sjuk, nästan 39 grader, och ligger mest. Eventuellt blir det en sväng till stan i morgon också, men då kanske jag har med båda barnen för att ge honom en chans att friskna till lite. 

Det har blivit en del julklappar för de små också. Julafton med oss och Farfar, juldagen med Faster och kusinerna. Annandagen, alltså igår, öppnade de paket från kusin S och från Mormor och idag fick de paket av kusinerna E och L. Det blir - minst - en sväng till med öppning, det kommer nog paket från tre-fem håll till. Eventuellt sker denna pakethappening på Nyårsafton. Då fyller nämligen min - otroligt pigga och vitala - faster 87 år och syskon och syskonbarn förväntas komma hit och fira. Det påminner mig om att jag måste hitta en present till åt henne. Svårt att köpa något till någon som har allt.

Nu ska jag gå upp och lägga mig hos mina pojkar. Mamma har senaste Läckberg-boken, men jag ar inte läst något idag. Det får bli i morgon istället. 

Pojkarna kommer nog att bygga LEGO i morgon. Och leka med roboten som de fick av S med familj. En klar hit, de älskar den. Roligast är att den skjuter små skumgummifrisbees ur bröstet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar