fredag 7 maj 2010

Ånger

Jag missade Orup på Debaser igår. Av någon dum, outgrundlig, idiotisk anledning prioriterade jag en gårdsstädning istället för en konsert med min första idol. *pucko mig*


Självklart får han ganska bra recensioner också. I Aftonbladet blir det 4 plus och Markus Larsson skriver positivt om honom, bland annat:

Vissa ballader kan mycket väl beskrivas som den felande länken mellan Princes”Parade” och Fibes, Oh Fibes!.
Dessutom uppträder Orup med en välrepeterad och avväpnande glöd. Han är i strålande form. Den anspråkslösa inlevelsen märks i minsta detalj, inklusive de välkända ångeststönen ”auw-auw”.
I Expressen recenserar Anders Nunstedt kvällen. Sammantaget 3 getingar och han verkar också tycka om kvällen:
Orup hade soulen i hjärtat och funken i blodet. Men framför allt hade han popmusiken i ryggmärgen och glimten i ögat.
Det har han än i dag.

Jag ska lyssna på YouTube-klipp från konserten nu. När jag började söka hittade jag klipp direkt, t ex här.

(foto Stefan Forsell, hittade på Expressen, 2010-05-07)

3 kommentarer:

  1. Åh, instämmer, ånger!
    Jag vägde flera gånger fram och tillbaka efter att vi hade pratat om det...

    SvaraRadera
  2. Jag vet... Det hade varit kul att gå dit. Om han släpper en singel snart kanske det blir någon spelning i sommar - när du kanske t o m finns i krokarna mer permanent...? :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas på fin sommar med roliga aktiviteter! (Men vänta nu den är ju snart, overkligt!) Det är väl så att en kall och lång vinter ger en varm sommar...
    Och med helgens skämt till vår kommer nog snart en vändning. Kanske på flera plan till och med :)

    Ps. Bra att "pigga upp" med en mysig umgängeshelg och god mat. Om jag blir nygammal inflyttare får du gärna tipsa om utflyktsmål!

    SvaraRadera