måndag 10 maj 2010

Måndag

Lite väl grå dag, tycker jag. Lite förvirrande nyheter också. På Expressens löpsedel står det om "ryssvärmen" som ska komma nu. På Aftonbladets webbsida står det att "ryssvädret" kommer att passera förbi oss. Skönt att veta att någon av dem kommer att ha rätt för en gångs skull... *ler*

Lugn dag idag, förutom att jag fått åka runt och ringa runt för att höra om lackreperationer. Det kan vara så att jag - möjligtvis, eventuellt - lyckats repa nya, fina bilen. För att säga en underdrift så är inte Maken allt för glad på mig just nu. Det är ingen jätteskråma, men tillräcjkligt för att han ska se den varenda gång han går in och ut ur bilen. Även när vio fr bort den, vilket jag hoppas sker mycket snart, kommer han att se den. Ty han är av den grubblande, ältande sorten. Jag älskar honom dyrt och heligt, men han ältar. Mycket och gärna. Jag tog upp detta faktum med hans mor, a k a Svärmor, i eftermiddags och hon höll med.

Eftermiddagen har annars ägnats åt att ligga i soffan, jobba lite och se på inspelade avsnitt av The Mentalist. Nu är jag ikapp och låt mig säga att avsnittet med Bosco förrförra veckan (eller när det nu gick) var ett av de bästa i serien. 

För att summera: jäkligt surt med bilen, men annars en schysst dag. 

Nu ska jag bege mig in till stan för att hämta Maken vid jobbet. Jag har suttit vid vanliga, stationära, datorn nu och det känns ovant. Är så van vid att mobilblogga. Måste bli bättre på att sitta med vanliga datorn. Och att svara på kommentarer. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar