fredag 7 maj 2010

Eftermiddag i trädgården

Jag gick ut - mycket försiktigt - och testade kameran på telefonen. Tänkte lägga upp resultaten. Vad tycks?






Den nya jordgubbs- och smultronodlingen. Vi får se hur lång tid det tar innan jag glömmer bort att vattna den...














Mosippa, utan och med färg. Nyköpt för i år, ett av inköpen när jag shoppade med Svärmor förra helgen.













Jag har både sått och planterat ganska mycket akleja under de år vi bott här. Varje år hittar jag någon ny nyans. Vi får se vilka det blir i år...






Oops... De här har jag inte planerat. Tror jag i alla fall. Men fina är de, en liten stund om året i alla fall. I helgen eller nästa helg ska vi dock ha en maskrosrensardag, lite grann som Joanna, men kanske inte lika många.













Snart dags för årets första paj. De har växt fruktansvärt mycket sedan förra helgen. Gott-gotti-gott-gott! (Bakom rabarbern kan man skönja självsådda lupiner med lite planterade jordgubbar insprängda där emellan..)







Stenarna ska placeras ut i trädgården. Vi plockade ihop dem på Gotland i somras. 






Slutligen: De - ovanligt - modiga fåglarna. För ovanlighetens skull idag sittande inuti buren. De gröna fåglarna har flugit runt hela dagen sedan jag kom hem och den mörkare av dem har hittat en ny favoritplats. Gardinstången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar