onsdag 12 maj 2010

Kulturfyran: Vilket djur är du?

Jag tänkte vara med på Kulturfyran igen. Det var ett tag sedan, men nu tror jag att jag har tid nog för att vara lite mer omfattande i mina svar än vad jag kunnat vara under våren... Så där, låt oss gå över till veckans frågor:
Låt oss prata djur. Är det skillnad på katt- och hundmänniskor till exempel?
Här börjar veckans Kulturfyra:
1. Har du något husdjur?

Fyra förtjusande undulater. Antalet har varit det samma sedan vi flyttade in i huset, men fåglarna har varierat. Maken är allergisk, så det blir inget annat än fåglar. I alla fall fram tills dess jag övertygat honom att vi ska testa ha katt...

2. Om du var ett djur, vilket slags djur skulle du vara då?
Med risk för att vara tjatig så skulle jag nog vilja vara en omtyckt och älskad katt. Ligga på fönsterbrädan när det passar och gå någon liten promenad då och då för att bevaka markerna...

3.  Bästa djuret i litteraturen?
Tror att jag måste säga Cheshire-katten.  Tätt följd av I-or, jag älskar verkligen honom också.

4. Vad föredrar du om du måste välja: katt eller hund?
Katt, utan tvekan. Jag är definitivt en kattmänniska. Jag gillar hundar, men jag tycker att katter passar mig bättre. Klarar sig själva, ligger och sover en hel dag om de känner för det o s v. Jag har haft både katter och hund tidigare, men det är något speciellt med katter.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

  1. Du kanske också ska övertyga undulaterna innan du skaffar katt?

    SvaraRadera
  2. Katter är fantastiska, så sant som det är sagt. Alltid kul med listor och fråga-svar. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Ylva: Jag vet inte... Tänkte att de skulle bli överlyckliga över en ny kompis som skulle vara så intresserade av dem. ;-)

    Jenny: Alltid kul. Det brukar vara listor att besvarar på Kulturbloggen - så gott som - varje vecka. Du borde gilla det! :)

    SvaraRadera