onsdag 5 maj 2010

Amerikanska Millennium...

...ska tydligen spelas in i Stockholm, enligt Dagens Nyheter. Jag funderar på om det är bra eller dåligt. Bra är utan snack att det talas om att Brad Pitt eller George Clooney ska spela Blomqvist och det kan ju vara trevligt. Men passar de verkligen i rollen?

Det snackas om att det blir Pitt som ska vara Blomqvist p g a att han har varit med i en massa filmer som David Fincher (regissören) gjort tidigare. Jag kollade dock in Fincher på IMDB - min egen personliga bibel när det gäller film - och den näst senaste filmen han gjorde var faktiskt Zodiac. Är det dumt av mig att hoppas på Mark Ruffalo eller Robert Downey jr istället...?

Jag kan tänka mig att det behövs ett riktigt stort namn för att sälja in filmen i och för sig. Dessutom är väl RDJ upptagen med ett gäng andra filmer, t ex uppföljaren till Sherlock Holmes och The Avengers (som  i o f s tydligen inte har inspelningsstart förrän 2011, ännu en gång enligt IMDB). Men det hade varit trevligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar