söndag 16 maj 2010

Nationella prov...

Jag har suttit och rättat nationella prov hela dagen och just nu sitter jag och gör slutjusteringarna på elever som skrivit en text om idrottssupportrar. Det får mig att tänka på morgondagen.

I morgon skulle jag och maken ta med H&H  på deras första stora fotbollsmatch, AIK-Åtvidaberg på Råsunda. Jag säger skulle eftersom jag inte kan gå med. Jag har tagit på mig en ny kvällskurs och den börjar just i morgon. Typiskt, jag ville ju gå! Nu följer barnens pappa med istället och det är ju bra. Men jag ville se matchen också! Jaja, det kommer en chans eller två att se dem efter uppehållet. Då kanske jag inte heller jobbar just den kvällen...

Jag hoppas att barnen får en positiv första bild av supportrarna och av sporten. Vi tog ju med dem på hockey i vintras och det gillade de.

Nog om detta: tillbaka till rättandet! Och om jag har riktig tur kanske jag t o m kan sätta mig med min egen uppsats senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar