torsdag 1 oktober 2009

Försenad present

...eller, nej, A1 fick den på sin födelsedag, precis som planerat. Däremot har jag glömt att visa upp den här.

Jag skrev tidigare om att jag missade Gordon Ramsays boksignering på NK. Det jag inte kunde skriva då, eftersom A1 är en ganska flitig besökare här, är att jag i alla fall gick till NK efter min intervju. Efter en mycket trevlig pratstund med en mycket trevlig försäljare på NK:s bokhandel lyckades jag gå därifrån med de två sista försignerade böckerna av Frisk aptit. Ja, jag skrev två. Självklart passade jag på att skaffa mig en också.

Så inte nog med att jag har lyckats hålla presenten hemligt, jag har även lyckats hålla tyst om att jag har hans bok sigerad hemma. För om jag berättat det hade hon garanterat anat ugglor i den berömda mossen. Hon är mycket förtjust i ugglor, nämligen.

Och signaturen ser ut så här. Jag måste ju tro på att det är han som signerat, men allvarligt talat kunde det ju varit vem som helst...

Försäljaren på NK visade mig en magnifik samling av Ramsay-recept, 700 kronor kostade den. Vi får se om jag känner mig tillräckligt sugen på den någon gång. Vackert omslag i alla fall, en inbunden vit bok. Väldigt olämplig att ha i köket med andra ord.

2 kommentarer:

  1. Visst är det speciellt att få ett signerat exemplar ändå! Synd bara att du inte kunde träffa honom personligen...
    Jag ser ju faktiskt det galna Hell´s Kitchen även om jag knappast lagar mat efter hans recept.

    Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  2. Det är inte jätteofta som jag lagar mat efter hans recept, men det händer. Gillar att se "The F-word" där det är ganska lättlagad mat ibland.

    Ha en underbar helg, du också!

    SvaraRadera