söndag 4 oktober 2009

Söndag.

Kallt ute. Jag är på väg till Älvsjömässan med Winnerbäcks nya i hörlurarna. Än så länge är den bra.

Kanelbullens dag idag. Skönt att veta att vi firar de viktiga sakerna i det här landet... :-) Det blir nog en senare idag.

Eventuellt kommer ett gäng människor hem till oss ikväll. Det kan alltså vara så att jag behöver planera middag för flera ikväll också.

Jag är lite sur över att jag glömde fotografera gårdagens middag och lägga upp den här. Det var första gången jag tillagade lamm, men inte sista.

Receptet hittade jag i en Ramsay-bok med mat från "The F-Word", jag måste köpa den också. Nu gjorde jag så att jag fotograferade det istället. Lite suddigt, men det funkade. Och jag fick beröm från alla inblandade. Ugnstekt lammrack, potatismos och stekta jordärtskockor.

1 kommentar:

  1. I made knalebullar! Yummy. Hope you had some and enjoyed Sunday.

    SvaraRadera