fredag 2 oktober 2009

Sen julklapp.

Hemma i kylskåpet väntar förra årets julklapp från gamla jobbet. Nej, så sena kunde inte ens de vara, men jag har inte beställt den förrän nu.

Vi fick presentkort från Delicard och det var ganska svårt att bestämma vad jag ville ha. Det fanns så många trevliga saker, t ex löjrom, ostar, kockkniv, formar... Jag valde dock, sentomsider, närmare 11/2 kg lammrack.

Nu är frågan, hur tillreda dessa?Receptet som följde med innehåller rosmarin och vitlök. Det verkar också vara standard, när jag googlat lite. Problemet är att jag inte är helt förtjust i rosmarin. Vi får se, jag ska inte laga till dem förrän i morgon kväll.

2 kommentarer:

  1. Lite recept på lammrack http://www.delicard.se/winedine/index.asp?val=303&rec_sok=lammrack&grupp=2
    /Tina

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för tipset! Dumt av mig att inte ens titta på den sidan, när jag beställde därifrån... Nu hittade jag ett gott recept i en Gordon Ramsay-bok, men det fanns några riktigt intressanta där också. Gott!

    SvaraRadera