fredag 16 oktober 2009

Filmdags

Idag ska vi gå på bio, jag, Maken och A1. Upp har premiär och jag har längtat som en tok när jag läst om filmen - och sett trailers förstås.

Överlag goda recensioner också, som oftast när det gäller Pixar. I Aftonbladet (även om det ännu inte finns ett plusbetyg) inleder Jan-Olov Andersson med:
Tionde filmen från Pixar, bolaget som har revolutionerat den animerade filmen, är den hittills bästa. En fullkomligt underbar saga, för alla åldrar
DN ger den en 4:a och det ger även Expressen och SvD. Skillnaden är att DN och Expressen har maxbetyget 5 och SvD har maxbetyget 6. SvD:s recensent verkar vara den av de tre som är minst imponerad men skriver:
...även om jag själv föredrar Superhjältarna och Råttatouille lyfter jag gärna på mössan och gratulerar. Upp är, precis som filmens huvudpersoner, ett osannolikt men vinnande koncept.
Ja, men då så. Upp, upp och iväg, helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar