torsdag 22 oktober 2009

Starbucks

Jag läste bloggar igår som berättade att Starbucks kommer till Sverige, men inga artiklar. Skrev inget om det igår eftersom jag på något plan antog att det var för bra för att vara sant. Via Kulturbloggen läste jag äntligen Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet där det står små yttepyttiga notiser om att Starbucks ska finnas på Arlanda från och med 2010. Yes! Som jag har väntat.

Det vore bra om de även kunde ta sig in i städerna och kanske ta bort alla Robert & Wayne och sådant. Visst, Wayne's har blivit bättre, men det finns bara ett Starbucks!

Som det eventuellt har märkts tidigare så är jag en smula besatt av denna kaffekedja. Jag har fått höra från A1 att det första jag tittar på när jag ska resa någonstans är om det finns ett Starbucks i den staden. Det är inte sant. Det är det andra jag kollar efter. Maken kan intyga att vi sprang runt ganska ordentligt i Paris och letade efter Starbucks, när jag väl insåg att det faktiskt fanns i staden.

Men visst, de har riktigt gott kaffe. Och mycket andra saker. Dessutom verkar de också ta ett visst ansvar för jordklotet och det tycker jag är riktigt positivt.

Jag tror att det är det enda ställe i USA som jag har fått gott kaffe, som jag vill ha det. Jag minns fortfarande med grov besvikelse när jag och J var i New York. Jag beställde en stor latte på ett frukostställe och det smakade bara vatten. Gissa om vi gick till Starbucks sedan...

Nu är bara frågan - Hur ofta kan man egentligen åka till Arlanda utan att resa iväg någonstans? Och kommer man behöva checka in någonstans för att komma till kaffet?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

  1. Om de kommer närmare än Arlanda ska jag testa! Jag har nämligen aldrig druckit kaffe på Starbucks vad jag minns :)
    Av detta lyriska inlägg förstår jag att jag kan ha missat något.

    SvaraRadera
  2. Om du har tur kanske de finns i Wien, du ska ju dit snart :)

    Och ja, jag gillar dem som bara den.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tyvärr kommer Starbucks ligga på 5:an innanför säkerhetskontrollen så du måste checka in för att besöka dem.

    SvaraRadera
  4. Attans, jag misstänkte det. Det kommer att bli en del resor utomlands framledes alltså. Hoppas att jag har många bekanta som reser via terminalen också så jag kan lämna inköpslistor... :)

    SvaraRadera