måndag 12 oktober 2009

Trött.




Passade på att shoppa lite när jag ändå var inne i stan. Jag köpte ett par höstträningsskor (läs: vandrarkängor som inte kommer att komma iväg på så långa vandringar) och även lite snacks på Viktväktarna (- 1 kg på vågen ska firas). Därefter tänkte jag att det kan vara trevligt att ta med en flaska vin till middagen ikväll och går in och hittar en flaska Bonterra Zinfandel. Gott och ekologiskt.

När jag hittat flaskan passar jag på att ringa kvällens värdinna och fråga om tid, portkod, etc. Jag tänker att det är lugnt, inte kommer jag att få visa upp något annat i kassan än mitt Visa-kort. Fel av mig. Självklart väljer tjejen i kassan - när jag står i kön på Systemet med tre tunga kassar och mitt inne i ett mobilsamtal som är en aning förvirrande - att be mig visa legitimation.

Ner med kassarna på golvet, veva med plånboken, tappa bort samtalet... Nej, inte min vackraste stund i världen.

Nu, 30 minuter senare, med en kopp kaffe och en liten chokladbit vid mitt bord, kan jag faktiskt le åt det. Åtminstone åt det faktum att jag fick visa leg. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar