tisdag 1 maj 2007

*Varning* Planteringsinlägg väntar...

Jag har shoppat. Åkte till Plantagen för att kolla lite*. Slutligen kom jag hem med:
  • Färdiggrodd potatis - Det står att man kan få färskpotatis till midsommar. Jag längtar...
  • Stor plastkruka - För att plantera potatisen i.
  • En stor träkruka - Att ha penséer och dylikt i.
  • Ett drivhus - Jättesött, vitt trä och glas. Här ska mina tomater stortrivas! Just nu står min physalis i den.
  • En planta physalis - Det står att den är lättskött & att det blir mycket bär.
  • En flamingoblomma + grön ytterkruka till den - Den var snygg helt enkelt. Den står numera på vardagsrumsbordet. Som på bilden fast inte lika röd, mer rosa.
  • Fem säckar jord - Vem sa att det var sexigt att hålla på i trädgården?
  • En utomhuskruka i betong, målad i rött och i formen av ett hjärta - Hur söt som helst. Nu måste jag bara komma på vilka blommor jag ska ha i den...
  • Två stycken utomhusblommor som jag inte riktigt minns vad de heter.
  • Någon sorts hacka som man använder för att rensa mellan plattorna. - Den fungerar bra, jag har använt den ganska mycket idag.
Sammanlagt pris? Typ 1300:-. Egentligen ett bra pris antar jag, för så många saker. Jag tänker dock på NY-resan om två veckor och att de pengarna kunde ha gått till något där istället. Nå ja, gjort är gjort och jag ångrar mig inte**

* Famous last words. Man åker inte dit för att "kolla lite". Man åker dit för att förmodligen shoppa upp halva tället...
**allt för mycket i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar