tisdag 8 maj 2007

Tisdag morgon. Jag hoppas att det blir bättre väder idag än vad det var igår. Mycket därför att jag har på mig ett par skor som regnvatten tränger genom på cirka 15 sekunder. Jag märkte detta när de var nyköpta och jag & Maken var i Chicago i höstas. Där regnade det nämligen. Mycket*. Jag kom hem förkyld, mycket därför att mina fötter var genomblöta halva resan.

Varför jag använder dem fortfarande? Jag gillar dem. Skulle gärna köpa ett par till. Vi får se vad vi hittar i NY. Jag är fortfarande osäker på vad jag ska leta efter när vi åker, J & jag. Det lär ju bli en del promenerande i alla fall.

*Typiskt nog var det bra väder där när Maken var där för ett par veckor sedan. Upp till 30 grader. Men fontänen från "Våra värsta år" var i alla fall avstängd för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar