onsdag 30 maj 2007

Min systerdotter tar studenten nästa vecka. Jag blev moster ganska tidigt och när E väl dök upp så hade jag vanan inne. Dessutom var jag då 15 år och mer beredd på att vara barnvakt än vad jag var när t ex S föddes*. En vecka efter att jag konfirmerade mig blev jag gudmor till E. Hon har alltid varit en av de skönaste ungar jag vet, men det kan jag ju inte säga längre. Hon är 19. Och när hon blev det, det har jag ingen aaaning om. Jag väntar mig fortfarande att hon ska vara den där lilla skitungen.

Hon gillade katter ett tag, samlade nog till och med på dem. Det gjorde jag också, och tyckte att det var kul att hon gillade samma saker som jag. När jag & Maken var i New York efter vi gifte oss för tre år sedan skulle jag hitta någon present till henne. Jag ville köpa någon kattgrej, men Maken lade in sitt veto. Han tyckte att jag skulle haja att tjejen var 16 år och förmodligen minst av allt ville ha en katt från NY. Jag kom istället hem med en jättestor sminklåda. Jag tror att hon gillade den, jag gjorde ingen feedback på det.

Hur som, en av de viktigaste personerna i min familj och mitt liv ska ha en present och jag har inte en aning om vad man ska köpa. Hjälp! En porslinskatt är väl helt out of the question, eller hur? ;)

Grattis, E! Om du undrar så är det jag som står längst fram på skolgården, gråter & tar sjukt många kort...


* Jag var sex år, på det sjunde. Och svartsjuk som satan. Jag hade varit minst och sötast och så dyker den där upp. Nu för tiden tycker jag dock att det är ganska coolt att vara moster till något som är så nära mig själv i ålder. men då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar