söndag 6 maj 2007

Typiskt. Jag är sen på min egen blogg, men har kommenterat både hos Schyffert & Magnus Betnér. Det gäller självklart Betnérs senaste inlägg i Sverige dansar och ler. Eller, inte så mycket det utan Aftonbladets lysande journalistik.

Hur i hela fridens namn kan man kalla sig journalist om man så uppenbart struntar i vad som sägs utan istället riktar in sig på vad som kan ha sagts. Eventuellt. Om man kisar, håller för öronen och står på ett ben?

Se själv. Han dissar konceptet Stureplan, inget annat. Skarp som alltid.


Han skriver för övrigt själv på nätet:
Någon jävla mupp från Aftonbladet ringde och hävdade att "anhöriga till Stureplansmassakern är upprörda" jag frågade hur det kunde vara det när programmet inte gått i TV varpå han faktiskt försa sig och berättade att det var han som ringt... Jag frågade om han spelat upp hela monologen. Det hade han inte. Jag frågade om han läst upp hela monologen. Det hade han inte. Han hade läst upp en mening. Tacka fan för att folk blir upprörda när en idiot från Aftonbladet ringer upp och säger "Hej din dotter blev ju skjuten på Stureplan, nu har en komiker sagt att man ska frige Zaetreus och ge honom en fälthaubitz. Vad har du för kommentarer?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar