onsdag 18 april 2007

Mamma Mia – here we go again

Fler och fler skådespelare blir bekräftade till filmatiseringen av Mamma Mia. De stora rollerna verkar vara klara nu: Meryl Streep ska spela Donna (mamman), dottern som ska gifta sig spelas av Amanda Seyfried. Hennes pojkvän spelas av Dominic Cooper*. De tre potentiella fäderna ska tydligen spelas av Pierce Brosnan** (Sam), Colin Firth *** (Harry) and Stellan Skarsgård **** (Bill). Det mest komiska här är att Stellan S tydligen ska spela en australiensare (rollfiguren i den svenska uppsättningen hette Terje och skulle vara norrman).

Jag kan tycka att det borde vara svårt att göra en schysst bioversion av föreställningen. Med tanke på skådespelarna är jag dock ganska positivt inställd, mer nu än när jag hörde talas om planerna först.

Mammans vilda kompis ska spelas av Christine Baranski. Jag funderade på vem det var en stund men sen läste jag att det var hon som var sidekick i Sybill, TV-serien från 90-talet. Andra filmer jag sett henne i är Chicago och The Guru. Förmodligen blir hon ganska bra i rollen.

På IMDB:s sida om filmen står det att det skvallras om att Bill Nighy ska vara med. Jag bara undrar vilken roll det kan handla om?

* Jag har inte en aning om vem han är, men det blir nog bra… J

** Gillar skarpt.

*** Gillar ännu mer.

**** När han är bra är han riktigt bra. Vissa bottennapp visst, men kan vara så underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar