lördag 14 april 2007

Hyfsat aktiv idag, trots att jag fortfarande egentligen är sjuk (attjoo). Jag gick upp vid halv tio, lassade in fyra sommardäck i bilen (skönt att höra att skivstångsjympan ger lite resultat) och därefter åkte jag bort och lämnade in den för byte av däck (surprise, jag vet).

Medan jag väntade på att gå och hämta bilen igen påtade jag lite i trädgården. Flera av rosorna som finns i rabatten är gamla, så jag har köpt några nya. Tänkte ägna helgen åt att byta ut dem. Dessutom har jag planterat ut 10 gladiolus, orangea, och ett gäng stockrosor. Undrar om de kommer att klara sig?

Jag har planterat alla dahlior som jag fick av mamma förra året och de två som jag köpte förrförra helgen. Nu har jag 6 stycken tror jag, eventuellt 7. Någon delade på sig, och någon liten del högg jag av för att den skulle få plats i krukan. Tydligen kan de hämta sig ändå. Ganska coola växter, det där. Jag kommer att ha två gul-orangea, resten är röda.

Nu i kväll har jag kollat på tre Grey's anatomy-avsnitt som vi har spelat in. Typiskt nog är det inte 1, 2 o ch 3 utan snarare 1, 2, 4 eller ev 5. Jaja, nu har jag i alla fall förinspelat alla avsnitt framåt, det känns bra.

Jag vet inte vad jag ska göra ikväll. Förmodligen kommer att jag att a) slökolla på TV, b) slökolla på någon film, eller c) sitta vid datorn. OK, så jag är inte lika aktiv nu som tidigare i dag... :)

Ska hämta Maken i morgon runt midnatt, då kommer han hem från Åre. Tydligen blev hans carbonara OK i alla fall. Bra, då kan han laga den åt mig nån gång snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar