tisdag 24 april 2007

Glömde en sak i senaste inlägget. Jag vet ju en sak som jag ska göra i helgen. Passade på att låna J:s förstasäsong av Ally McBeal. Jag tror att jag missade ett eller ett par av de allra första avsnitten så här ska kollas! Jag såg på Ally slaviskt, men den sista eller de sista två säsongerna tappade jag lusten för serien. Vet inte riktigt varför. Eller, det vet jag nog. Jag tyckte att Robert Downey jr var så perfekt i serien. När sedan puckot åkte in för narkotikainnehav eller vad det nu var och därmed även skrevs ut ur serien, utan någon större förklaring, så tappade jag intresset för serien. Jag kan ta att en person skrivs ut ur en serie, men helt ur det blå? Njet.

Just det argumentet var för övrigt en av anledningarna till att jag verkligen inte gillade början av säsong 4 av Vita Huset. Emely Procter (sedan dess CSI Miami) försvann spårlöst, utan någon som helst förvarning. Året därpå är det Rob Lowe som försvinner. Denna gång p g a ganska hårda löneförhandlingar som går åt skogen, men i alla fall. Lowe kom tillbaka i slutet av sista säsongen och där vann de pluspoäng hos mig. Procter är med som hastigast i sista avsnittet, och det är ju kul.
Tydligen är Lowe med i Brothers and sisters som numera går på kanal 5 på söndagar (tror jag). Jag funderade på att se den serien, men började inte. Nu fick jag dock en ganska god anledning att titta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar