onsdag 18 april 2007

Film och TV-serier

Det jag skulle vilja se nu är några bra filmförslag. Inte alltför våldsamt, inte för romantiskt. Absolut inte för mycket skräck. När jag kollar in Discshops sida på nya filmer hittar jag några förslag:
  • Little Miss Sunshine har jag för mig att A1 sett (?), annars tror jag att den skulle funka.
  • Marie Antoinette har jag i o f s sett, förmodligen också A1. Väldigt snygg, en dröm i rosa.
  • Efter bröllopet vet jag inte så mycket om. Den är dansk och rollistan innehåller Mads Mikkelsen & Rolf Lassgård.
  • Science of Sleep kanske? Dito som ovan. Jag har sett nån trailer och den verkar snyggt filmad. Förmodligen har A1 sett den. Fan också.
  • Happy feet. Snyggt animerade filmer står alltid högt upp på min & Makens lista i alla fall. En av få saker som vi faktiskt kan enas om när det gäller film.
  • Scoop. Jag har sett den, men jag gillar den. De gånger som Woody A pratar lite väl mycket kan jag helt enkelt koncentrera mig på något annat. Jag tycker att den här är bra. Jag gillar storyn och upplägget på filmen.
  • Oskuld (Originaltitel Quincearnera). Den här har jag bara sett någon trailer på, men den verkar bra.
Så: Är det nån som har något bra förslag? Jag var inte så mycket på bio i höstas, så de filmer som kommer nu finns det en stor chans att jag inte sett. Vilka bra filmer har jag missat???

Under tiden hittade jag en TV-serie som verkade intressant - Revelations. Bill Pullman spelar huvudrollen. Jag har faktiskt funderat på vart karln tog vägen.

Jag märkte också att det kommer några nyinspelningar på Jane Austen-böcker. Northanger Abbey, Persuasion och Mansfield Park och verkar vara helt nya för i år. Tydligen är det någon serie på ITV. Vad jag har kunnat avläsa på IMDB så är ettan och tvåan helt OK om inte t o m bra. Den sista ska dock vara rätt dålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar