måndag 9 april 2007

Hemma igen!

Så där. 14 timmars bussresa ner, 48 timmar vistelse i Prag och 19 (!) timmars hemresa till Malmö. Lägg sedan till att vi åkte upp till Dalsland med mamma, stannade där en natt och åkte till hufvudstaden i förmiddags. Hemma för cirka en timme sedan.

Prag var gudomligt. Riktigt vackert. Bussresan var ganska sugande faktiskt, men uthärdlig. Bilder kommer att komma upp här så småningom, måste bara få Maken att ladda över dem från kameran först.

Vi var även i Theresienstadt, ett av nazisternas arbetsläger. Mycket intressant, men så tragiskt att se.

Som sagt. Mycket att berätta om. Detta blir dock en annan dag, jag har fortfarande inte riktigt sovit ihop mina timmar efter hemresan.

Ps.
Kan dock inte låta bli att skriva om en helt sjuk sak som hände när vi åkte från Prag i lördags natt, 00:00. Då säger guiden, med fullaste allvar, att 01:30 kommer bussen att stanna för att vi ska få handla en sista gång på en marknad. Vi trodde att hon skämtade. Ack vad vi bedrog oss. Bussen stannade mitt ute i ingenstans, någonstans nära gränsen mellan Tjeckien och Tyskland, och där stod det en massa människor och sålde saker. Absurt var ordet, sa Bull.

Jag gick dock inte ut, trots att jag inte shoppat så mycket under resan. Jag hade nämligen precis lyckats slumra till och handla är inte nummer ett på min priolista då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar