onsdag 10 juli 2013

Trött...

En dag med regn efter så otroligt fina dagar. En enda dag och det är tillräckligt. Pojkarna klättrar på väggar, soffa... och varandra. Jag ska sitta bredvid dem hela tiden, annars ropar de efter mig - även om jag sitter i samma rum en bit bort. Ska dock inte klaga, det blir ju mysigt. I alla fall en stund, innan de börjar bråka med varande igen.

P2 ville gå till parken för att träffa sin kompis och när jag sa att det inte var så bra väder ute och att han skulle bli alldeles för blöt togs det inte emot med klang och jubel direkt. Det blev dock lite ritande - och städande av lekrum. Man kan inte påstå att jag var den mest populära personen i rummet då heller... Men rent blev det! Jag förstår inte hur två små barn kan få ut så mycket lego runt om i ett rum på så kort tid.

I morgon kommer en gammal kurskamrat från norr på besök. Jag ska komma på en maträtt som inte innehåller mjölk och tomater. Tänkte göra min tacopaj, utan tomater. Tur att jag köpte köttfärs nu ikväll när jag stack och handlade.

Tänk, om en vecka är vi i Danmark! Vi har nog t o m hunnit vara på Legoland - vi har inte bestämt vilken dag vi ska gå dit ännu, det hänger på vädret. Vi åker nog hem till mamma redan på söndagen och lämnar av resten av bagaget, det är ju onödigt att dra på en extraveckas kläder och saker när man inte behöver. Sedan åker vi till Systerdotter S och besöker dem under måndagen, sover över där och åker till Fredrikshavn på tisdagen.

I morgon blir huset städat och vi ska fly fältet. Lite fasta hålltider har jag. Dels ska jag lämna in P1:s fritidsansökan och dels ska vi till logopeden. Det finns dock ett par timmars eventuell dödtid däremellan, vi får se vad vi gör med den... Kanske handla det sista inför middagen.

1 kommentar:

  1. Här regnade det också här om dagen. Blev helt ställd. Vad ska vi hitta på nu liksom?! Tur att det är soligt nu igen ;)

    www.mammatea.se

    SvaraRadera