måndag 8 juli 2013

Söndag = baddag

När det nu blev så varmt idag var det inte svårt att lista ut att vi skulle ta oss till en badplats. Det tog dock en stund. Först ville Maken städa (så han mår med andra ord lite bättre idag, tack så mycket) och sedan, precis när vi skulle åka, kom granntjejerna och ville leka med pojkarna. Vi sköt lite på avresan men till slut kom vi iväg.

Först åkte vi till golfklubben närmast Svärfar, tillika den golfklubb som jag, Maken, Svärfar och Svärmor var medlemmar i en gång i tiden. Det blev lunch och en stunds pratande tillsammans med Svärfar som kom dit också.

När det var dags att åka därifrån kom jag med förslaget att åka med ut till Svärfars hus och bada där. De har en allmän badplats där ute som är helt OK, fin strand och ett par bryggor. Sagt och gjort. Vi åkte dit och jag tog med pojkarna till badet. Maken stannade uppe i huset eftersom han började må sämre igen.

Till en början ville de inte gå ut så långt, men till slut hade åtminstone jag och P1 haft så mycket vattenkrig att han var genomblöt. :) Även P2 blev blöt, mycket tack vare att det fanns ett par sjunkhål i strandbotten så att han snubblade ett par gånger. Dessutom kom det ganska ordentliga vågor efter båtarna som körde förbi.

Summa summarum så ville de inte gå tillbaka. Det var enbart med hjälp av löften om fika uppe hos Farfar som vi äntligen kunde vända hemåt.

Som synes var det en riktigt fin dag idag...
Det var även skönt att kunna ta ett break från pojkarnas springande och skrikande. De uppför sig bättre när vi åker iväg någonstans och det var bra att vi lyckades bryta mönstret som pågått ett par dagar nu.

Pojkarna ville stanna och äta middag hos Farfar, så det gjorde vi. Baconlindad tjock grillkorv på grillen och pommes frites i ugnen. Mums!

Hemresan. 29 grader kl 19? Det måste vara sommar... :)
När vi kom hem fick pojkarna spela xbox och iPad en stund innan det var dags för sängen. Under tiden passade jag på att vika all den tvätt som ackumulerats i tvättstugan den senaste tiden. När vi skulle gå upp och lägga pojkarna tog jag med mig en stor korg med ren tvätt och den hjälpte pojkarna mig att sortera och lägga in i lådor. Allt funkade bra, förutom jeans och andra byxor som de bara lade i en enda hög och sa att de lagt i ordning...

Nu ska jag också gå upp och sova, i morgon blir det nog en del att göra. God natt!

1 kommentar: