torsdag 4 juli 2013

Rätt imponerad

Jag fick testa Vanish fläckborttagningsmedel nu via Buzzador. Med i paketet följde en vit tyglapp med en enda instruktion - smutsa ner och tvätta.

Jag gjorde mitt bästa. Rosevin, rött vin, gräs, teriyakisås, olivolja (syns inte på bilden, men det är nere till vänster) och kaffe. Dessutom fick det ligga och gotta till sig i ett par dagar eftersom jag hade mindre tid över än jag tänkt.

Resultatet?


Ja, jag ser då ingen fläck alls. Bra jobbat!


Jag förbehandlade med Oxi Action Gel (särskrivningen är inte min) och gnuggade in medlet som det stod i instruktionerna. Sedan slängde jag in den medföljande tvättbollen med medlet. Dessutom lade jag i lite Oxi Action Crystal white för att hjälpa fläckborttagandet på traven, precis som jag skulle ha gjort vid vilken tvätt som helst.

Jag använder i vanliga fall Galltvål, men efter det här kan jag tänka mig att ha Vanish hemma också.

Det blir dock ett extratest av medlet nu ikväll. När Maken kom hem hade han en bläckfläck på sin vita skjorta efter att ha gått omkring med en trasig bläckpenna i fickan. Den är i maskinen nu, förbehandlad som tidigare.

Tillägg: Jodå, som jag skrivit i kommentar här nedanför - skjortan blev fläckfri så vitt jag kan se. Bra jobbat!

3 kommentarer:

  1. Jag vill gärna veta hur resultatet med makens skjorta blir!

    Och du, hur gick det med garderoberna i slutänden? :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Banne mig, skjortan blev fläckfri, så vitt jag kan se. :)

      Garderoberna ja... Det blir ett eget inlägg. Men det är klart - och bra. :)

      Radera
    2. Schysst! Du har sålt in det här ;)

      Haha, ser fram emot det inlägget då :) Skönt att det är klart iaf!

      Radera