torsdag 4 juli 2013

Logoped och sushi

Pojkarna hade återbesök hos logopeden idag och de verkar ha gjort framsteg under våren. Vi ska dit om en vecka för ett besök till innan hon går på semester. Sedan ska vi även hålla kvar kontakten för att kolla hur deras språkutveckling framskrider.

Efter detta åkte vi till Bromma Blocks. Igen. Vi behövde köpa mat till undulaterna och passade på att äta lunch samtidigt. Det blev sushi till P2 och mig igen, medan P1 ville ha wokade nudlar istället.

Jag gick in på Panduro och köpte makronmix - sorry A1, det blir ännu mer makronprat - och vi testade dem när vi kom hem. Det var en bra mix och kakorna håller ihop mycket fint. Jag färgade dem blå den här gången. Bilder kommer senare...

Sedan vi kom hem har pojkarna färglagt ett gäng vykort som vi tog med oss från Bromma Blocks.   De är rätt bra på att hålla sig inom linjerna, men sedan vet jag inte om det innebär att de är bra på att rita eller inte... P1 är dock lite mer kreativ än P2, han ritade dit extra saker på bilden. :)

Nu är det strax dags för middag. Jag hittade kassler i kylen, så det är vad det kommer att bli. Hmm... Undrar om vi har ananas hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar