tisdag 9 juli 2013

Monday, monday

Tja, vad har man gjort idag egentligen? Plockat undan i köket sedan igår, tvättat en maskin, medlat mellan barnen. Gått med pojkarna upp till närmaste lekplatsen i hopp om att någon de känner skulle leka där. Så var det som tur var och P2 har en lekdate i morgon. :)

Jag önskar dock att pojkarna kunde synka sina toalettbehov mer. Först kom P1 på att han behövde bajsa och vi skyndade oss hem, P2 stannade kvar och lekte med kompisen och dennes pappa stannade kvar. När vi kom tillbaka var det nästan panik i P2:s ögon, ty då behövde *han* bajsa. Bara att lämna kvar P1 hos P2:s kompis och dennes pappa och skynda sig hem igen. Oh, the glamour of my life... :)

Pojkarna försvann hem till en pojke på vår gata en stund och jag kunde ta lite tid till att fixa foton till min mamma. Hon vill ha kort på pojkarna och jag glömmer alltid bort det/hinner aldrig fixa det. Men ha! Nu är det ordnat. Om jag nu bara kunde hitta förskolekorten som hon och Svärfar skulle få på barnen också...

Maken ringde och frågade om han skulle hyra en kärra för att få bort all bråte i garaget. Och visst, det öppnar upp för lite tid att göra något roligt i helgen. Vi bar och bar och packade och packade och sedan var det dags att åka till Bromma återvinning, till barnens yttersta förskräckelse. De ville vara hemma och spela spel och äta mat. Hur det blev? De sov nästan innan vi kom ut på huvudgatan. Jag såg framför mig en fruktansvärd nattning, men det gick faktiskt bättre än vad jag trodde.

Efter ett snabbt besök på återvinningscentralen åkte vi och lämnade tillbaka släpet och åt sedan middag på McDonald's. Pojkarna hade så kul på lekplatsen att vi faktiskt var kvar där i 1 1/2 timme, tror jag, om det inte t o m var längre. Därefter åkte vi hem och duschade barnen, deras fötter var kolsvarta efter att ha lekt barfota så länge.

Nu är det efter midnatt igen och jag ska sova. I morgon är det ju lekdate och jag måste komma på hur jag ska få barnen att samsas och leka snällt... :)

Ps.
P2 kissade inne på toaletten på McDonald's idag. Inte direkt hans idé om man säger så, men han gick med på att testa - och det lyckades! Första gången som det går så här bra, ingen gråt och/eller tandagnisslan. Allt so behövdes var lite vatten och avslappning. *happy dance*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar