tisdag 4 juni 2013

Tisdag

Igår skulle betygen vara satta. Då fick jag in 25 sidor från en elev. Jag satt hela dagen igår, läste och försökte tyda vad hen skrev. Jag skulle vilja ha ett snacka med hens svensklärare - en björntjänst har begåtts. Att hen har klarat ett godkänt betyg i svenska som andraspråk är ett mysterium för mig. Muntligt var det dock OK och idag kunde jag ge hen ett G (vi har gamla betyg året ut).

Tre godkända betyg delades ut till två elever idag. Skönt att de lyckades hinna med det.

I morgon tar Makens systerson studenten. Jag kommer nog inte att hinna dit till utsläppet, men åker hem till dem för mottagningen. Måste lägga fram de saker som Maken ska ha med sig. Han åker ut med barnen i morgon, men då har jag redan åkt till jobbet. Har köpt en nalle att hänga runt halsen på honom och idag köpte jag även lite fin choklad på Bönor och blad. Jag gillar den butiken.

Idag var P1:s sista tennislektion. Han gillar verkligen att spela, hoppas att han kan fortsätta i höst. Om jag förstått det rätt så var detta lite av en testomgång för att se om han får en plats i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar