måndag 17 juni 2013

Midsommarplanering

Ännu en midsommar hos Svärfar och hans grannar. Vi ska fixa tårta till kaffet och middag, d v s grillning och någon sorts potatis. Tack vare mina underbara kollegor har jag fått ett gäng tips på saker som kan tillagas, men bäst av allt är nog tårtan Koladröm med daimgrädde och jordgubbar. Jag har inte gjort den ännu, men allvarligt talat. Kolla in bilden och receptet... :)

Fick veta nu ikväll att vi även ska göra tårta, men det blir nog bra. Jag visade Maken hur tårtan såg ut och han tyckte att den såg bra ut. Det viktiga är tydligen att det är jordgubbar på den - Mission accomplished.

4 kommentarer:

  1. Mums, den måste nog testas. Lätt att göra den glutenfri också vilket är ett plus nu när lillebror fått det konstaterat. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Tårtan verkar supergod... Hoppas ni får en fin midsommar! Vi hörs, kram.

    SvaraRadera
  3. Gjorde du den? Jag gjorde den (igen) på midsommar., så sjukt god. Köpte färdig karamelliserad mjölk (dulce de leche) så nu blev den dessutom sjukt snabbgjord!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi kom fram till att det blev för mycket med två tårtor under dagens lopp... Men jag måste testa den, blir bara mer och mer sugen på den. :)

      Radera